Dag 12 - Reisverslag uit Baní, Dominicaanse Republiek van rainbow republic - WaarBenJij.nu Dag 12 - Reisverslag uit Baní, Dominicaanse Republiek van rainbow republic - WaarBenJij.nu

Dag 12

Door: Gea

Blijf op de hoogte en volg rainbow

30 Juli 2014 | Dominicaanse Republiek, Baní

Elke dag is het weer een verrassing waar we aan het werk kunnen. Tot vandaag kon er steeds een groep in de school werken. Gisteren en vandaag de school schoongemaakt. Ging niet zonder strubbels. De kasten zagen eruit als of er oorlog in gevoerd was tussen de materialen en de kakkerlakken met aanhang. Alles werd door de jongeren ontkakkerlakt en opnieuw ingeruimd. De volgende dag werd een opgeruimde kast door de leraressen weer leeggemaakt

• 30 Juli 2014 - 10:39

Hans Zwagemaker:

Lekker, dat ontkakkerlakken. Een mooi scrabblewoord, dat wel.
    En die lerares die de opgeruimde kast weer leegmaakt, dat zal wel een cultuurshock geweest zijn. In de trant van: zo kan ik niet werken.
    Sterkte en hou vol!
    Hans

• 30 Juli 2014 - 13:48

Paul G:

Doet me wel denken aan Afrika, waar ook van die onbegrijpelijke dingen kunnen gebeuren.

• 30 Juli 2014 - 13:59

Marja De Vries:

Brrrr....kakkerlakken.....

• 30 Juli 2014 - 14:17

Elsbeth:

En hoe gaat het verhaal nou verder, het is een echte cliff-hanger :)
    Cultuur-verschil het blijft lastig maar met jullie vrolijkheid komen jullie vast een heel eind.

• 30 Juli 2014 - 19:06

Adrienne:

He, he, we zijn thuis en we kunnen nu eindelijk zonde haast en makkelijk jullie verslagen lezen. Zoals jullie weten heeft Jurjen een hekel aan WiFi en alles wat met social media te maken heeft en zelfs als er wel WiFi in een restaurant hadden, moesten we sneaky de verslagen lezen. Ook was het internet vaak heel slecht. Maar dat is nu voorbij. Voor mij is het extra leuk dat ik jullie helemaal voor me zie in allerlei situaties. Wat doen jullie ontzettend veel! Ik ben vooral benieuwd naar hoe alles op jullie overkomt, hoe het ervaren wordt, maar die verhalen komen na thuiskomst wel. Geef Rebecca een hele dikke knuffel van mij en dieknuffel krijg jij ook Gea! Je kan voor mij niet meer stuk (maar dat was al zo)....

• 30 Juli 2014 - 21:30

Paul En Pauline:

Dat is nu weer jammer. Brengen de kakkerlakken hun aanhang naar school, gooien jullie ze weer buiten. Ik kan me goed voorstellen dat de leerkrachten hiervan overstuur raken.

• 31 Juli 2014 - 00:23

Henk Griffioen:

Ik snap het wel de juf zocht de kakkerlakken voor de biologie les.

• 01 Augustus 2014 - 14:58

Janny Oordt:

Inmiddels is het alweer vrijdag. De tijd vliegt. Voor jullie is de reis alweer bijna voorbij. Sterkte met het afronden van de werkzaamheden en geniet nog effe!

rainbow

Wij zijn 13 jongeren en 4 begeleiders die vanaf 17 juli t/m 4 augustus gaan deelnemen aan een vrijwilligersproject in de Dominicaanse Republic. Samen gaan we daar helpen bij het kinderwerk, sanitair in huisjes aanleggen, schilderen van een school en kerk.We logeren bij gastgezinnen. De bouwkosten hebben we bij elkaar gebracht door acties in Nederland: stroopwafel, kerstkaarten, boeken,servetten, oliebollen, taarten verkoop. Optredens in verzorgingshuizen, serveren op een feest, giften, collectes uit kerken, sponsorloop op basis school, gluhwine en chocomelk verkoop met kerst. We kennen elkaar al best lang en zijn echt vrienden geworden. Onze groep komt uit de Regenboog kerk. PKN kerk. We hebben veel hulp uit de kerk gekregen bij al onze acties.

Actief sinds 15 Juli 2014