Dag 10 en 11 - Reisverslag uit Baní, Dominicaanse Republiek van rainbow republic - WaarBenJij.nu Dag 10 en 11 - Reisverslag uit Baní, Dominicaanse Republiek van rainbow republic - WaarBenJij.nu

Dag 10 en 11

Door: Joost en Roelof

Blijf op de hoogte en volg rainbow

29 Juli 2014 | Dominicaanse Republiek, Baní

Hola amigos van het tuisfront,
hier gaat alles keigoed. we hebben op de avond van dag 9 gezellig met zn allen pizza gegeten bij het zwembad (zwaar leven..) om vervolgens de volgende ochtend 7 zieken aan te treffen. que pena... muy muy pena.
Alle plannen daardoor in de war, alles gewoon heeleemaal k*t. we zouden namelijk de excursie naar het strand wagen op zondag. Dat ging dus mooi niet door, ons dagje naar de zoutmijnen was dus ook naar de haaien. we hebben ´s ochtends kinderwerk gedaan met de mensen die nog over waren. Voor de verandering waren deze kinderen eens een keer opgevoed. het kinderwerkje bestond uit een machtig mooie kroon met poppetjes die elkaars hand vast hielden. de mensen die beter waren hebben vervolgens gegeten bij Edy. daarna zijn we met zn allen bij het zwembad gaan chillen/uitzieken om vervolgens GEEN pizza te eten, we dachten dat het nu een slim idee was om de plaatselijke bittergarnituur eens aan een onderzoek te onderwerpen. deze ´bitterballen´ smaakten ten zeerste en zorgden er tevens voor dat het avondeten bij Esdras behoorlijk onbenut bleef. ´t blijft typisch hoe het normale, Dominicaanse eten geen problemen geeft en een enkele westerse pizza de halve groep platgooit. afin, na een nacht goed geslapen te hebben deed iedereen het weer. Iedereen is dus weer beter. vandaag (dag 11) zijn we weer eens ouderwets aan het werk gegaan, zoals we dat zo goed kunnen. lekker deurtjes schuren, de grond schoonmaken, en als klap op de vuurpijl een kast vol kakkerlakken ontruimen. que bueno! Roelofs spaanse woordenschat gaat ook met sprongen vooruit, hij kan inmiddels toch al zeker 3 woorden spaans! verder zijn alle cliche beelden over kokosnoten waar, je drinkt ze met een rietje, nadat er een gat in gehakt is door onze Dominicaanse hombre. na de kokosnoot leeggedronken gegeten te hebben is dit leeghoofd omgedoopt tot carlos. carlos heeft niet lang geleefd, hij is op wrede weize om het leven gebracht door señor Roelof (me gusta) RIP Carlos. De conclusie van het verhaal is dat westers eten slecht voor je is, kokosnoten lekker zijn en en dat vergieten ook alleen maar pannen met gaatjes zijn.
Groetjes Joost en Roelof

• 29 Juli 2014 - 07:38

Jan Herman:

Ah, zo ken ik jullie weer. Soms zit het mee en soms zit het tegen. Hilarisch. Wij hebben hier tropische wolkbreuken overleefd. Ach, en Albert Heijnspul is wel veilig , maar zo saai...

• 29 Juli 2014 - 08:40

Elly Baas:

Sla met spekjes bestaat dat daar niet?
    Lekker gestampt met een gesnippert uitje.
    Leuke berichten van jullie.
    Van heimwee merk ik niets.
    Werk ze.

• 29 Juli 2014 - 08:50

Elsbeth.gruteke@eo.nl:

Dit klinkt als Monty Python in de DR. Ik hoop dat jullie allemaal weer op de been zijn na het pizza-avontuur. Moedig hoor dat stugge doorwerken temidden van kakkerlakken en hitte, een hele goede dag voor jullie.

• 29 Juli 2014 - 10:25

Corien Van Buren:

Dank jullie wel heren voor het duidelijke verslag. Gelukkig kan er weer door gewerkt worden.
    Ik ben erg blij met de 'Appie"om de hoek. Succes!

• 29 Juli 2014 - 11:01

Paul En Pauline:

Tof verslag, Mooi dat ziek zijn want vakantie zonder ziek zijn is als,.. eh.. als.. . In ieder geval is iedereen weer beter. en dat is weer mooi op tijd voor het echte werk. Zo te lezen zien jullie er nog de humor van in en dat is de spirit.

• 29 Juli 2014 - 17:31

Nienke Ter Poorten:

Joost en Roelof, dat hebben jullie heel erg goed gedaan!
    Erg grappig en gelukkig is iedereen weer beter.

• 29 Juli 2014 - 22:04

Hanko:

Mooi verhaal over die pizza's en westers eten. Ach ja, het is dus beter om bij al dat fruit te blijven en vergeet niet om het recept voor die plaatselijke bitter ballen mee te nemen (als het er niet is moeten jullie het zelf maar verzinnen wat er allemaal in zat).

Ben benieuwd ook naar het woord voor kakkerlak in het Spaans en hoe groot ze waren. Ik was vorig jaar bij m'n dochter op bezoek in San Diego (VS) en heb daar ook heel wat aangetroffen. Ze bleken zelf aardig te kunnen springen.

Succes verder en zie alweer uit na het volgende verslag.

rainbow

Wij zijn 13 jongeren en 4 begeleiders die vanaf 17 juli t/m 4 augustus gaan deelnemen aan een vrijwilligersproject in de Dominicaanse Republic. Samen gaan we daar helpen bij het kinderwerk, sanitair in huisjes aanleggen, schilderen van een school en kerk.We logeren bij gastgezinnen. De bouwkosten hebben we bij elkaar gebracht door acties in Nederland: stroopwafel, kerstkaarten, boeken,servetten, oliebollen, taarten verkoop. Optredens in verzorgingshuizen, serveren op een feest, giften, collectes uit kerken, sponsorloop op basis school, gluhwine en chocomelk verkoop met kerst. We kennen elkaar al best lang en zijn echt vrienden geworden. Onze groep komt uit de Regenboog kerk. PKN kerk. We hebben veel hulp uit de kerk gekregen bij al onze acties.

Actief sinds 15 Juli 2014