Een nieuwe werkdag... (dag 8) - Reisverslag uit Baní, Dominicaanse Republiek van rainbow republic - WaarBenJij.nu Een nieuwe werkdag... (dag 8) - Reisverslag uit Baní, Dominicaanse Republiek van rainbow republic - WaarBenJij.nu

Een nieuwe werkdag... (dag 8)

Door: Didi, Wouter, Thomas en Sara

Blijf op de hoogte en volg rainbow

25 Juli 2014 | Dominicaanse Republiek, Baní

Hola Supermercados,

Na een dagje sightseeing, sambaballen kopen en ons eens lekker vol eten met iets anders dan kip, was het vandaag weer tijd voor werken. Het werk van woensdag werd voortgezet met wederom werken bij de blinde dame en het grote gezin. De badkamers in deze huizen zijn onderhand bijna klaar; vandaag werden onder andere de muren geplamuurd. Ook na drie werkdagen is het voor ons lastig om te kijken hoe we precies van nut kunnen zijn. Het zijn namelijk voornamelijk de bouwvakkers die het werk doen, zij zijn daar tenslotte veel beter in dan wij. Wij zijn dus veroordeeld tot het maken van cement en het sjouwen van stenen. Maar ook met deze hand- en spandiensten proberen we onszelf nuttig te maken.
s´Middags was het de beurt van Sara voor het kinderwerk en dat bleek een succes, in tegenstelling tot eerdere werken bleek het varken van Sara een prima te doen werkje voor de kinderen . Ook de nieuw verworven sambaballen waren zeer succesvol bij de kinderen, ze keken ons bij het zingen nog meer aan dan normaal. De kinderen van Santa Rosa lijken ondertussen eindelijk door te krijgen dat we olandeses zijn en geen americanos. Er zijn nog slechts een paar kinderen (waaronder Felipe, de zoon van dominee Esdras) die ons stug blijven uitmaken voor dat volk aan de andere kant van de oceaan.
Ciao,
Los Olandeses

• 26 Juli 2014 - 06:55

Jan Herman:

Goede actiefoto bij dit stuk. Het is wel een spagaat: 's morgens werken met bouwvakkers en 's middags met kinderen. Hebben Dominicaanse bouwers ook 'Hilversum3' op staan als zij op de steiger staan?

• 26 Juli 2014 - 09:50

Paul G:

Erg leuk, die muziekinstrumentjes!

• 26 Juli 2014 - 10:32

Elsbeth:

Fijn dat het varkentje uit il hijo perdito zo muy bien werkt en de foto is fantastisch! Morgen weer drie keer naar de kerk?

rainbow

Wij zijn 13 jongeren en 4 begeleiders die vanaf 17 juli t/m 4 augustus gaan deelnemen aan een vrijwilligersproject in de Dominicaanse Republic. Samen gaan we daar helpen bij het kinderwerk, sanitair in huisjes aanleggen, schilderen van een school en kerk.We logeren bij gastgezinnen. De bouwkosten hebben we bij elkaar gebracht door acties in Nederland: stroopwafel, kerstkaarten, boeken,servetten, oliebollen, taarten verkoop. Optredens in verzorgingshuizen, serveren op een feest, giften, collectes uit kerken, sponsorloop op basis school, gluhwine en chocomelk verkoop met kerst. We kennen elkaar al best lang en zijn echt vrienden geworden. Onze groep komt uit de Regenboog kerk. PKN kerk. We hebben veel hulp uit de kerk gekregen bij al onze acties.

Actief sinds 15 Juli 2014