Dag 4 - Reisverslag uit Baní, Dominicaanse Republiek van rainbow republic - WaarBenJij.nu Dag 4 - Reisverslag uit Baní, Dominicaanse Republiek van rainbow republic - WaarBenJij.nu

Dag 4

Door: Fokko

Blijf op de hoogte en volg rainbow

22 Juli 2014 | Dominicaanse Republiek, Baní

maandag, de eerste echte werkdag, begint op z´n dominicaans. De leverancier ,van de materialen is er nog niet helemaal klaar voor, dat wil zeggen in de loop van de ochtend breng hij wel wat spullen.
Dus in plaats van direct te beginnen met de bouw van vloer en badkamer op 3 plekken gaan we eerst met z´n allen schilderwerk verrichten op 2 plaatsen. (kinderopvang en kleuterschool).
Dat gaat als een speer, dwz er is veel werk te doen en iedereen is druk bezig. Na dag 1 hebben Didi, Maartje, Marijn en Leontine de tekening in de Kinderopvang direct af. ´s Middags is er kinderwerk, voorbereid door Leontine, Joost en Roelof, en er komen wederom een stuk of 60 kinderen op af. Na veel schraapwerk (= voorbereiding op schilderen) in de school hebben we morgen nog wat schraapwerk te gaan en dan gaan we onder leiding van Luis en Ottro (lokale vakschilders) de lage delen schilderen.
Inmiddels is het cement ook geleverd, dus morgen gaan we in 4 teams aan het werk, waaronder 3 bouwteams en 1 schilderteam.
Wij hebben er zin in.
tot de volgende keer.

• 22 Juli 2014 - 09:50

Jan Herman:

Hoi Fokko, jij hebt journalistieke capaciteiten. Een feitelijk verslag met namen en rugnummers, daar hebben we wat aan als trouwe lezers. Werkze.

• 22 Juli 2014 - 13:25

Elsbeth:

Wat ik me nu afvraag, wat heeft de rest gedaan? Werk-ze vandaag.

• 22 Juli 2014 - 19:20

Paul En Pauline:

Eindelijk in de lucht. Wat hebben jullie al mooie dingen meegemaakt. Met name het eten lijkt mee te vallen. Ze hebben er tenslotte kaas!! en jullie lijken er kaas van gegeten te hebben (van het schilderen dan). Blijf vooral van die foto's plaatsen. A picture tells a thousand words.

groetjes Paul en Pauline

• 22 Juli 2014 - 19:31

Hanko:

Haha, goed bezig jullie allemaal. Best stevig werk zo te zien dat schrapen. Ben benieuwd naar het badkamer werk met het cement. Leuk dat jullie zo enthousiast worden ontvangen. Ontroerend zo'n welkom door een blinde vrouw.

Hilco je haalt vast je hart op met zingen, vooral doorgaan! Gea het zag er naar uit dat het beladen van de pick-up truck onder jouw bezielende leiding goed verliep. Iedereen moet wel heel blijven natuurlijk.

Hartelijke groet en geniet van het zwembad en de gastvrijheid na gedane arbeid.

Hanko

• 22 Juli 2014 - 21:14

Janny Oordt:

Wow, wat mooi getekend! Dat beloofd wat als het geschilderd is! Leuk die foto's! Succes met al het klussen! En wat heerlijk is het om daarna elke keer van het zwembad te kunnen genieten!

• 24 Juli 2014 - 09:54

Gerda:

Hallo Maartje,

Ziet er allemaal stoer en strak uit hoor , rode pet en werken maar!
    Veel succes en we blijven je volgen .

Jan en Gerda

rainbow

Wij zijn 13 jongeren en 4 begeleiders die vanaf 17 juli t/m 4 augustus gaan deelnemen aan een vrijwilligersproject in de Dominicaanse Republic. Samen gaan we daar helpen bij het kinderwerk, sanitair in huisjes aanleggen, schilderen van een school en kerk.We logeren bij gastgezinnen. De bouwkosten hebben we bij elkaar gebracht door acties in Nederland: stroopwafel, kerstkaarten, boeken,servetten, oliebollen, taarten verkoop. Optredens in verzorgingshuizen, serveren op een feest, giften, collectes uit kerken, sponsorloop op basis school, gluhwine en chocomelk verkoop met kerst. We kennen elkaar al best lang en zijn echt vrienden geworden. Onze groep komt uit de Regenboog kerk. PKN kerk. We hebben veel hulp uit de kerk gekregen bij al onze acties.

Actief sinds 15 Juli 2014