Tweede dag in Santa Rosa - Reisverslag uit Baní, Dominicaanse Republiek van rainbow republic - WaarBenJij.nu Tweede dag in Santa Rosa - Reisverslag uit Baní, Dominicaanse Republiek van rainbow republic - WaarBenJij.nu

Tweede dag in Santa Rosa

Door: Maartje en Lotte

Blijf op de hoogte en volg rainbow

21 Juli 2014 | Dominicaanse Republiek, Baní

Vandaag is het alweer de tweede dag in Santa Rosa. Vanochtend zijn we naar een Haïtiaanse kerkdienst geweest. Dat was erg bijzonder om mee te maken en de mensen waren blij dat we er waren. Er wordt veel gezongen en de sfeer is heel goed. De kerkdiensten duren wel redelijk lang omdat we het Spaans niet kunnen verstaan.

´S middags hebben we Hollandse pot gegeten ´aardappelpuree, gehaktballetjes en broccoli´ het eten is hier altijd heel lekker. Na het eten zijn we met de brommertjes en de pick up truck naar het zwembad geweest. Karin was zelf met de fiets maar raakte na een tijdje oververhit waarna Hilco het van haar overnam.

Verder staat de muziek overal heel hard aan dus ook bij het zwembad. Het zwemmen bracht aangename verkoeling. Er waren een aantal jongeren van de gastgezinnen mee. Het was erg gezellig.

´S avonds bezochten we nog een kerk van dominee Esdras. Bij hem zitten we ook in het gastgezin. Er was weer veel gezang en iedereen van jong tot oud doet uitbundig mee.

• 21 Juli 2014 - 08:36

Marja De Vries :

Alweer zo'n leuk verslagje.
    Volgens mij zijn jullie in je leven lang nog niet zo vaak naar de kerk geweest. ;-)

• 21 Juli 2014 - 09:15

Elly Baas:

Hej allemaal,
    Jullie zwemmen en eten veel.
    Werken jullie ook?
    Grapje.

• 21 Juli 2014 - 10:02

Jan Herman:

Kerkdienst met optreden van de Rainbow Pop Musicians?
    Goede morgen, overigens. Ik ben blij dat ik op deze manier goed op de hoogte blij van jullie ervaringen. Jullie mogen vaker op pad, zo blijf ik beter op de hoogte dan als jullie in Hilversum zijn.

• 21 Juli 2014 - 10:13

Elsbeth :

Misschien kunnen jullie wat Spaanse liederen meenemen en introduceren in de RB? Leuk dat iedereen zo enthousiast op jullie komst reageert. Fijne dag vandaag en succes met werken in de warmte.

• 21 Juli 2014 - 10:15

Nienke Ter Poorten:

Ga zo door jongens; veel zingen daar word je blij van!

• 21 Juli 2014 - 12:40

De groep doet het echt GEWELDIG! Ik ben erg blij om op stap te zijn met zulke enthousiaste jongeren! Vandaag gaan we echt aan het werk, en ik ben heel benieuwd. Meer lezen Kijk op www.karininbani.waarbenjij.nu

• 21 Juli 2014 - 19:46

Tante Fien:

Tout d'abord, un grand merci pour nous prêter vos chambres qui je dois le dire sont très agréables. Votre voyage est fantastique et je suis heureuse de savoir que vous allez maintenant deux fois par jour á l'église ! bises delphine

• 21 Juli 2014 - 19:52

Saskia:

Komt de Spaanse app niet van pas voor de simultaan vertaling? Of staan daar wat weinig kerkelijke teksten op...

• 23 Juli 2014 - 00:05

Hans Zwagemaker:

Bouwen of schilderen: wat maakt het uit, als je maar nuttig werk verricht voor de gemeenschap daar. En jullie worden er nog flexibeler van.
    Indrukwekkend, jullie kerkbezoek. Moet ik de kerkenraad voorstellen om vanaf september twee tienerdiensten per zondag te organiseren?
    Hans

rainbow

Wij zijn 13 jongeren en 4 begeleiders die vanaf 17 juli t/m 4 augustus gaan deelnemen aan een vrijwilligersproject in de Dominicaanse Republic. Samen gaan we daar helpen bij het kinderwerk, sanitair in huisjes aanleggen, schilderen van een school en kerk.We logeren bij gastgezinnen. De bouwkosten hebben we bij elkaar gebracht door acties in Nederland: stroopwafel, kerstkaarten, boeken,servetten, oliebollen, taarten verkoop. Optredens in verzorgingshuizen, serveren op een feest, giften, collectes uit kerken, sponsorloop op basis school, gluhwine en chocomelk verkoop met kerst. We kennen elkaar al best lang en zijn echt vrienden geworden. Onze groep komt uit de Regenboog kerk. PKN kerk. We hebben veel hulp uit de kerk gekregen bij al onze acties.

Actief sinds 15 Juli 2014