Eerste dag in Santa Rosa - Reisverslag uit Baní, Dominicaanse Republiek van rainbow republic - WaarBenJij.nu Eerste dag in Santa Rosa - Reisverslag uit Baní, Dominicaanse Republiek van rainbow republic - WaarBenJij.nu

Eerste dag in Santa Rosa

Door: Didi en Sara

Blijf op de hoogte en volg rainbow

19 Juli 2014 | Dominicaanse Republiek, Baní

Na een goede nacht slaap werd iedereen donderdag ochtend rond een uur of zes wakker wegens onze jetlag. Gelukkig konden we onze tijd goed gebruiken, Karin nam ons mee naar strand wat op tien minuten lopen van ons hotel ligt. We hebben helaas geen zonsopgang kunnen zien, maar dat mocht de pret niet drukken. Het strand was alles wat je zou verwachten van een strand Caribisch gebied. Een prachtig wit strand en een heldere blauwe zee lagen op ons te wachten. Nadat een aantal van ons een verfrissende duik hadden genomen keerden we terug naar het hotel voor een ontbijt met veel vers fruit en (tot onze grote verbazing) kaas die verdacht veel leek op de kaas die we in Nederland ook eten. Om elf uur vertrokken we voor een twee uur durende reis naar Santa Rosa.

In Santa Rosa aangekomen werden we verwelkomt door dominee Esdas en zijn gezin. We konden meteen aanschuiven voor een warme maaltijd. Nadat we ons buikje rond hadden gegeten kregen we een rondleiding door de buurt. Karin leidde ons langs de verschillende lekken waar we zullen gaan werken deze reis en tijdens de tour hebben we veel nieuwe mensen ontmoet. Een ontmoeting in het speciaal heeft veel indruk gemaakt. We gaan in de tijd dat we hier zijn op verschillende plekken badkamers aanleggen, onder andere bij een blinde mevrouw. Ze woont in een golfplaten huisje en het enige wat ze heeft als badkamer is een gat in de grond. Bij aankomst kregen we allemaal een knuffel van haar en sprak ze uit hoe dankbaar ze is dat we een badkamer komen aanleggen.

Na de tour door de wijk vertrokken we in de achterbak van een jeep naar het strand. Nadat we nog meer vers fruit hadden gegeten (we hebben nog nooit zoveel vitaminen per dag binnen gekregen) keerden we terug naar het huis van Ezras voor een broodmaaltijd. Na het eten zijn we langs een aantal gastgezinnen gegaan en overal werden we onmiddelijk verzocht om vooral naar binnen te komen en iets te drinken. We hebben al veel jongeren ontmoet en van veel van hen hoorden we hoe leuk ze het vonden dat er leeftijdsgenootjes op bezoek kwamen. Na een paar potjes moordenaartje (dat kennen ze hier ook) ging iedereen, moe na een lange dag vol activiteiten, rond een uur of negen naar het eigen gastgezin.

Het was een indrukwekkende dag vol met ontmoetingen en we zien uit naar de rest van de reis!

• 19 Juli 2014 - 16:34

Myrthe Van Buren:

Wat super leuk!! En leuk om jullie zo te volgen. Liefs Myrthe

• 19 Juli 2014 - 16:53

Elsbeth:

Leuk verslag Didi en Sara :) en het gaat veel over eten, hoe kan dat nou? Mooi om te lezen dat jullie aansluiting hebben bij de jongeren. Succes met de eerste werkdag. Qua temperatuur zijn we solidair met jullie, 34 graden in Hilversum vandaag.

• 19 Juli 2014 - 17:44

Jan Herman:

Bedankt voor het bijpraten. Er zit vaart in jullie reis. Werkze.

• 19 Juli 2014 - 18:01

Nienke Ter Poorten:

Wat een leuke berichten! Ik volg jullie op de voet.

• 19 Juli 2014 - 18:08

Marja De Vries:

Wat maken jullie al meteen veel mee. Zoveel indrukken.
    En dan de badkamer van die blinde mevrouw. Dat er mensen zijn die onder zulke barre omstandigheden moeten wonen. Wat een voorrecht is het dan dat jullie haar "mogen" helpen.

• 19 Juli 2014 - 20:58

Rainbow 2 Republic:

wat een warm welkom voor jullie!
    veel sukses met het komende werk.

Liefs Corrien

• 20 Juli 2014 - 00:40

Chris:

Wat goed dat jullie daar zijn, ongelooflijk onder welke omstandigheden mensen moeten leven, die voor ons zo normaal lijken. Keep up the good work and enjoy the beach as well

• 20 Juli 2014 - 14:43

Fred Hamhuis:

Veel plezier en goede tijd toegewenst, Fred en Christien Hamhuis-de Jonge

rainbow

Wij zijn 13 jongeren en 4 begeleiders die vanaf 17 juli t/m 4 augustus gaan deelnemen aan een vrijwilligersproject in de Dominicaanse Republic. Samen gaan we daar helpen bij het kinderwerk, sanitair in huisjes aanleggen, schilderen van een school en kerk.We logeren bij gastgezinnen. De bouwkosten hebben we bij elkaar gebracht door acties in Nederland: stroopwafel, kerstkaarten, boeken,servetten, oliebollen, taarten verkoop. Optredens in verzorgingshuizen, serveren op een feest, giften, collectes uit kerken, sponsorloop op basis school, gluhwine en chocomelk verkoop met kerst. We kennen elkaar al best lang en zijn echt vrienden geworden. Onze groep komt uit de Regenboog kerk. PKN kerk. We hebben veel hulp uit de kerk gekregen bij al onze acties.

Actief sinds 15 Juli 2014