We zijner - Reisverslag uit Baní, Dominicaanse Republiek van rainbow republic - WaarBenJij.nu We zijner - Reisverslag uit Baní, Dominicaanse Republiek van rainbow republic - WaarBenJij.nu

We zijner

Door: Gea

Blijf op de hoogte en volg rainbow

18 Juli 2014 | Dominicaanse Republiek, Baní

Ja we zijn na een prima reis aangekomen. We zitten nu op 10 minuten van het vliegtuig in een hotel. Gisteren avond gelijk het zwembad in om even bij te komen van de reis. Echt heerlijk. Prima hotel met lekkere bedden. Nederlandse tijd half drie vannacht nog broodjes zitten eten en toen een uur later, plaatselijke tijd 21.30 uur gaan slapen. Iedereen heeft goed geslapen. Om zes uur met Karin naar het strand om een duik te nemen. Rutger is op een zee egel gaan staan. Geprikt, is pijnlijk maar ongevaarlijk. Met wat pijnstilling is dit na 48 uur weer over is de verwachting. Samen ontbijt gehad met een dagopening door Karin.
Om 11 uur gaan we naar Bani, een rit van 2 uur met een bus. Als we aankomen krijgen we een maaltijd en een rondleiding door de wijk. Daarna gaat ieder naar zijn gastgezinnen. Best spannend. Dan gaat het echt beginnen. Morgen starten we met kinderwerk.
Sfeer is prima onderling.

• 18 Juli 2014 - 15:25

Elsbeth:

Wat fijn om te lezen, klinkt heel goed. Mooie dag voor jullie allemaal.

• 18 Juli 2014 - 15:49

Jan Herman:

Ik moet nog even wennen aan het tijdsverschil. En Joost ook, merkte ik vannacht om tien voor vijf. Leuke appfoto met twee petjes-pietamientjes in Santo Domingo. Veel plezier.

• 18 Juli 2014 - 16:05

Anneke Verrips:

Fijn dat de reis goed verlopen is! Dat het niet vanzelfsprekend is hebben we gisteren helaas gemerkt. Mooi begin en zet em op guys!

• 18 Juli 2014 - 16:06

Hans Zwagemaker:

Gelukkig zijn jullie veilig gearriveerd (heb je al gehoord van dat vreselijke vliegtuigongeluk met bijna 300 doden, waarvan 189 Nederlanders, Air Malaysia, neergeschoten boven Oekraïne).
    Rutger: zee-egels zijn niet om op te staan! Een beetje voorzichtig, met jezelf en de rest van de natuur.

Ik hoop /verwacht dat jullie allemaal een warm onthaal bij de gastgezinnen staat te wachten.
    Ik volg jullie 'op de voet'.

Groet, Lia en Hans

• 18 Juli 2014 - 16:24

Anja Gielen:

Fijn om te lezen! Heel fijne tijd voor jullie!

• 18 Juli 2014 - 18:33

Henk Griffioen:

Goed te weten dat jullie goed zijn aan gekomen,heel veel succes de komende tijd en vergeet niet er ook van te genieten.

• 18 Juli 2014 - 18:43

Janny Oordt:

Fijn om te lezen dat jullie goed zijn aangekomen. En leuk om op deze manier op de hoogte te blijven. Succes met de werkzaamheden en vergeet niet te genieten. Hoe is het met het weer? Hier is het inmiddels ook +30 graden. Fijne tijd met elkaar!

• 18 Juli 2014 - 21:28

Elly Baas:

Leuke berichten.
    Blijf jullie volgen.
    Werk ze en geniet ze.

• 18 Juli 2014 - 21:50

Annemieke:

Geweldig, fijn om te horen! Geniet van al het moois wat er op jullie pad komt en alle goeds & succes!
    Lieve groet,
    Annemieke

• 18 Juli 2014 - 23:13

Marja De Vries :

Wat leuk, om hier te volgen wat er zo ver bij jullie allemaal gebeurt.
    Zulk balen....een zee-egel. Ik lees alles met veel plezier.

• 19 Juli 2014 - 09:19

Bras:

Hier hebben jullie het allemaal voor gedaan.
    Van harte gegund en geniet er van!

• 19 Juli 2014 - 16:03

Jan Johan Ter Poorten:

Geniet van jullie tijd daar: het wordt vast een geweldige ervaring!
    En Roelof: vergeet niet een paar mooie kokkels voor me te verzamelen.
    Zelf zit ik nu nog in Australië (Darwin en Perth); vannacht via HongKong terug naar Amsterdam.
    Alle goeds!

rainbow

Wij zijn 13 jongeren en 4 begeleiders die vanaf 17 juli t/m 4 augustus gaan deelnemen aan een vrijwilligersproject in de Dominicaanse Republic. Samen gaan we daar helpen bij het kinderwerk, sanitair in huisjes aanleggen, schilderen van een school en kerk.We logeren bij gastgezinnen. De bouwkosten hebben we bij elkaar gebracht door acties in Nederland: stroopwafel, kerstkaarten, boeken,servetten, oliebollen, taarten verkoop. Optredens in verzorgingshuizen, serveren op een feest, giften, collectes uit kerken, sponsorloop op basis school, gluhwine en chocomelk verkoop met kerst. We kennen elkaar al best lang en zijn echt vrienden geworden. Onze groep komt uit de Regenboog kerk. PKN kerk. We hebben veel hulp uit de kerk gekregen bij al onze acties.

Actief sinds 15 Juli 2014